torsdag 14 april 2016

Händer inte så mycket.

Nej, mitt liv är inte så spännande direkt. Eller det händer inte så fasligt mycket nya saker i mitt liv. Det mesta går på rutin, mitt liv går på rutin. Jag och barnen har vårt, och det kör vi på. Vecka efter vecka. Tiden går så fort att man knappt hinner reflektera över hur fort det egentligen går. Som nu t.ex. kom jag just på att halva april har gått och jag tyckte det precis var mars.
Jag är nog ganska rutinbunden som person. Även om barnen behöver rutiner så tror jag minsann att jag mår bra av det också. Eller det vet jag att jag gör. Jag behöver mina rutiner. Jag behöver det i min vardag och för att det ska fungera bättre och för att allt ska rulla på smidigare och lättare. Ibland kan  det kännas lite tråkigt med rutiner, men i slutänden inser jag att jag behöver det.
Jaja, nog om det.


Ikväll åker barnen till sin pappa och jag blir ensam. Ska iväg till en kompis ikväll och umgås lite. Imorgon är det dags att lämna katten för kastrering. Ska lämna henne hos veterinären på morgonen innan jag kör till jobbet och sen hämtar jag henne när jag slutar. Jag är faktiskt lite nervös för hur det ska gå. Jag är ju uppvuxen med djur och är ändå van vid att djur behöver åka till veterinären då och då. Men nu är jag helt plötsligt ansvarig själv för en katt som ska opereras liksom, det känns helt annorlunda. Men det ska nog gå bra. Detta görs ju ofta så. Jag är också lite nervös för hur det ska gå efteråt. Hon ska ju ha tratt och det kommer nog inte vara så poppis kan jag tänka mig. Det var därför jag valde att göra detta nu inför en helg när inte barnen är hemma så att hon kan få vara lite i fred och kunna ta det lite lugnt. När pojkarna är hemma är det ju ett litet annat tempo hemma om man säger så :) Sen har jag full fokus på henne och om det skulle vara något.


Nej, nu ska jag äta lite. Ha en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar