måndag 18 april 2016

Helgen med katten

Helgen har varit lugn. Katten hämtade jag i fredags efter jobbet och allt hade gått bra. Hon har varit väldigt lugn i helgen och mest sovit och vilat. Tratten var ett bekymmer först men efter en tripp till djursjukhusets shop där jag inhandlade en mindre tratt så har det fungerat helt ok. Hon har funnit sig i att ha den på sig, även om hon inte gillar det såklart. Jag har i helgen när jag varit hemma tagit av den stundvis för att hon ska kunna äta och få vila lite ifrån den. Och det har gått väldigt bra måste jag säga. Det är inte många gånger jag behövt säga till henne. Smärtstillande får hon också nu varje dag och ska ha i två dagar till. På fredag tidigast kan jag ta av tratten helt. Och på måndag nästa vecka är det dags för att plocka bort stygnen. Hon har även ett förband/plåster över såret som ska dras av idag eller imorgon senast. Det ska plockas av på ett visst sätt och jag tror minsann att jag ska be min mamma att hjälpa mig då jag är lite nervös för att göra det ensam. Men jag hoppas att läkningsprocessen kommer gå bra nu.


Annars har jag inte gjort så mycket. Städat och tvättat, städat garderoben och varit och pantat flaskor. Lagat god middag. Var en sväng på Ikea igår. Lite för att se hur det gick för Mischa med tratten ensam en stund. Men det gick bara bra. Jag köpte lite lådor som jag ska ha att packa ner saker i. Såklart blev det även lite annat som inte alls var planerat att köpa, som vanligt när man är på Ikea :)


Nej, nu ska jag jobba vidare här. Trevlig start på en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar