fredag 22 april 2016

Fira!

Jag är verkligen inget vidare på att skriva här inne just nu. Men dagarna ser ju nästan likadana ut och det händer ju inte så mycket nytt heller. Känns inte som att jag vill skriva då, när det ändå bara blir samma om och om igen liksom. Men nu är det i alla fall snart helg, en helg med mina pojkar väntar. Ska bli skönt med lite ledigt.


Katten repar sig väl. Plåstret över såret fick vi av i onsdags med hjälp av djursjukvårdare på kliniken där hon kastrerats. Vi försökte först hemma själv, jag, mamma och min syster, men det gick inte. Katten var totalt vild. Men hos veterinären var hon lugn som en filbunke och plåstret kunde dras bort på en minut. Stygnen såg bra ut och såret var väldigt fint. Tyvärr lyckades hon komma åt stygnen igår och det blödde lite men det var inte mer än så. Tratten kommer hon få ha på sig fram tills på måndag då det är dags för stygntagning.


Vad som ska firas lite i helgen är att Nubbi nu fått plats på särskola där vi bor!! I onsdags kom beskedet att allting är klart och att han är beviljad en plats där. Det är verkligen en lättnad att det är klart så att man slipper oroa sig. Så vi ska fira med lite extra god mat i helgen :) Och godisglass såklart (barnens önskemål) :)


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar