fredag 1 april 2016

SOL :)

Härligt vårväder idag. Det gillar vi.
Blev lite stressigt i morse. Vi hade möte inbokat med resurscentrum i Lund för särskoleansökan. Sista delen som skulle göras. Barnen åkte ju till sin pappa igår så jag sov ensam hemma ju. Vaknade ändå i god tid och allt var klart. Körde iväg och insåg att jag behövde tanka innan jag körde till Lund. När jag kom fram till tankstationen så ville automaten inte ta mitt bankkort. Det stod bara medges ej. Ibland har det varit strul vid den stationen. Men det ville sig inte. Halvt stressad körde jag tillbaka in i byn till en annan station men den ville inte heller ta mitt kort. Innan dess hade jag kollat kontot för att se så att jag hade pengar, vilket jag var säker på att jag hade. Men jag tänkte att det kanske har blivit skimmat mitt kort. Men nej då, där fanns pengar. Precis när jag stod på den andra bensinstationen så kom jag på det. Mitt bankkort gick ju ut den siste mars i år, vilket var igår. Och såklart låg det nya kortet hemma. Men mitt i allt detta kom jag på att jag även hade glömt min nya månadsbiljett till parkeringen på jobbet som jag också behöver ha då det nu är april. Snabbt in i bilen och hem och hämtade bankkort och parkeringsbiljett. Tankade och styrde bilen mot Lund.
Väl på väg mot Lund var jag inte helt säker på hur jag skulle köra för att hitta rätt, men det löste sig med hjälp av GPS. Lyckades på något konstigt sätt att anlända till rätt plats tio minuter innan mötet började. Ibland ska man ha tur :)


Mötet gick bra, och fort. Nu ska alla papper skickas in för att beslutet ska fattas, så det ska vi vänta på nu. Detta kommer bli bra för vår Nubbi.
När jag kom dit möttes jag av en glad Gullen som kom och kramade mig. Pappan och pojkarna var redan framme. Nubbi blev lite sur för att jag kom, det blev lite fel för honom. Han var fullt uppe i att titta på Pingu på pappans mobil ;) Mötet gick som sagt bra. Gullen skulle sitta hos mig hela tiden och höll mig i handen när vi gick till bilarna efteråt. Nubbi gick en bit längre fram med sin pappa. Gullen är så söt när han går så som vi gick där, han filosoferar, vi såg fåglar som han tittade på. Vi sa hejdå när dom kommit in i bilen och sen åkte dom hem och jag körde till jobb.


Jag älskar mina barn så otroligt mycket. Dom ger en verkligen så mycket energi och det är sådana små stunder som idag som gör att man blir lite extra varm inombords efter en stressig morgon (ja, annars också). Man går hand i hand med lilla Gullen, det var inte någon lång stund men det gav en så mycket energi. Han såg så nöjd ut. Det gjorde säkert jag också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar