torsdag 31 mars 2016

Vet inte vad jag ska skriva för rubrik på inläggen alltid. Men det går ju att göra inlägg utan rubrik.
Veckan har gått så otroligt fort. Det har ju i och för sig bara varit tisdag och onsdag och nu torsdag som gått i jobbvecka, så det är kanske inte så konstigt att det gått fort ;)


Hur som helst så är det pappahelg för barnen denna helgen, vilket innebär att dom åker till sin pappa ikväll. Som vanligt har jag svårt för dessa kvällar när dom åkt då det blir så märkbart tyst och tomt, så jag kommer säkert som vanligt få för mig att göra något lite lagom ikväll.


Imorgon blir det jobb som vanligt. Lördagen kommer jag agera flyttgubbe. Min bror och hans sambo ska flytta och jag ska hjälpa till där. Får väl se hur lång tid det tar. Om klockan inte blir alltför mycket ska jag iväg och träffa en kompis på kvällen. Tror inte det blir så sent men man vet ju aldrig när det gäller flytt, brukar ta längre tid än vad man tror :) Men vi har ju flyttat en del gånger i min familj så vi har ju vanan inne hehe ;) Vi blir en del som ska hjälpa till så det kommer nog gå bra, om inget förutsatt händer då vill säga!


Söndagen har jag inget planerat. Får se vad som händer. Jag ska försöka hinna med nu någon gång under helgen i alla fall, att köpa blomjord och kanske några blommor och plantera lite fint i mina balkonglådor. Om inte annat så ska tomaterna sättas, det är dags nu.


På tal om en helt annan sak. Katten Mischa är väldigt jobbig just nu. Hon går och skriker hela nätterna, inte så att hon skulle vara "parningssugen", inte just nu i alla fall. Jag vet att det är mars månad och att katter blir lite tokiga då. Men Mischa har varit så här från och till nu sedan februari. Någon del av den perioden har det ju varit för att det är parningssäsong, men ofta är det som att hon vandrar runt helt planlöst i hemmet och kommer inte till ro. I alla fall inte nattetid. Nu ska hon kastreras om två veckor så jag hoppas det blir bättre sen, men annars vet jag inte vad jag ska göra. Vi aktiverar ju henne när vi är hemma, leker med henne, barnen leker med henne, jag leker med henne när jag har en stund över. Ja, jag vet inte. En kollega här på jobbet sa att deras katt var likadan fram tills dess att hon fick ungar, då lugnade hon sig. Nu ska ju min katt kastreras så det ska inte bli några ungar här inte, men jag hoppas det kan hjälpa henne att få lite ro i kroppen.


Jaja, snart lunch. Ha en trevlig torsdag och helg om det inte blir fler inlägg här innan helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar