tisdag 8 mars 2016

Flitig helg och start på ny vecka.

Helgen som gick fick jag gjort en del. Jag började med att köpa torkarblad till bilen när jag körde hem från jobbet i fredags. Köpte även spolarvätska. Sen lyckades jag även att byta torkarblad helt själv. Har aldrig gjort detta och dom satt som berget, så det tog sin lilla tid. Men med hjälp av Youtube så lyckades jag :)
När jag kom hem sen så fortsatte jag rensa bilen på skräp. Sen torkade jag även av den invändigt med våt trasa så nu ser den fin ut.


I lördags blev det en tur till Ikea för att inhandla ramen till det foto som jag framkallat. Hittade endast en ram som passade nästan, men det blev bra. Köpte även två nya handdukar och nya glas.


Jag tog även en sväng in till Emporia för att besöka någon smyckesaffär. Jag har ju mitt halsband med min ängel i som gått sönder. Fästet har gått sönder så det är inte kedjan eller själva ängeln. Men jag vill verkligen få det lagat då ängeln har en speciell betydelse för mig. Men dom kunde inte hjälpa mig där utan hänvisade mig till en vanlig guldsmed. Så jag får leta upp en sådan.


Jag har även äntligen pantat mina PET-flaskor!! En hel sopsäck blev det och nästan 100 kr. Så skönt när det äntligen var gjort.


I söndags kom min mamma och min bror och hans flickvän och hjälpte mig att tömma sovrummet på möbler inför att golvläggaren skulle komma igår. Barnens sängar lät vi dock stå kvar så att dom fick sova i sovrummet under natten. Min bror hjälpte mig även att borra upp två klockor. Igår på morgonen bar jag sedan ut barnens sängar från rummet så att det blev tomt.
Golvläggaren kom och kollade på golvet och hämtade nycklar. Han trodde att han skulle bli färdig under dagen. Låg nycklarna i postlådan när vi kom hem så var han klar, annars skulle det ta en dag till. Men till min lycka så låg nycklarna i postlådan när vi kom hem igår. Mamma kom igår på kvällen och hjälpte mig att skruva ihop sängram och sätta i ordning lite möbler.


Nu ska jag bara ha tag i en våningssäng till pojkarna tänkte jag. Har kollat lite på blocket och mailat men antingen har dom varit sålda eller så är dom för höga. Så jag funderar istället på att köpa en ny på Ikea. Vi får se hur det blir.


Idag skiner ju solen och det är så härligt. Idag när vi kommer hem ska jag försöka sätta i ordning alla barnens böcker och få ordning på det sista. Vi ändrade nämligen om lite och jag behöll den bokhyllan som stått i sovrummet, ute i vardagsrummet istället. Tänkte att jag ska skaffa en annan typ av förvaring till barnen istället. Så här långt är det faktiskt helt ok. Eller det blev väldigt mysigt. Så det blir nog bra när det är klart överallt!


Nej, nu ska jag jobba vidare här innan det är dags att köra hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar