torsdag 17 mars 2016

Foto!

Satt och tömde datorn (som jag lånat och som ska tillbaka till sin ägare) igår kväll och la över allt på ett minneskort. Jisses vad med kort jag har tagit på barnen. När ska jag hinna titta igenom alla dessa kort?! Finns säkert en del dubbletter som man kan sortera bort, men det är ju omöjligt att framkalla alla. Eller kanske inte omöjligt men det kommer bli många foto. Men det är otroligt skoj att sitta och titta igenom. Tänkte jag skulle fixa lite med det i helgen. Jag har en dator men den är så gammal. Köpte den när jag skulle börja plugga och ha till skolarbete. Detta var år 2007/2008. Den är också sprucken i skärmen, men den fungerar. Jag är ju sån när det gäller tekniska prylar, jag köper inget nytt förrän det verkligen behövs, med andra ord måste det jag har nästan gå i sönder eller trilla i bitar innan jag köper nytt ;) Men jag har ju inte använt den dator jag lånat nu på säkert tre år, så varför köpa en ny då. Känns som att jag klarar mig som det är nu i alla fall. Men visst hade det varit bra att ha något pålitligt att föra över foto på. Känns som att den jag har inte kommer klara så länge till och då är det ju så onödigt om man har lagt över en massa foto där som man sen måste spara ner och lägga över på en ny. Jag funderar på att åka ut i helgen och titta vad som finns. Jag är ju inte så kunnig alls på detta med datorer och vad som är bra och vad man ska satsa på. Får väl fråga om råd från någon kunnig i min omgivning. Handlar ju lite ompriset också. Jag har inte råd att lägga hur mycket som helst på en ny dator.


Annars då. Torsdag idag. Barnen ska till sin pappa ikväll och det kommer åter bli en tom och tyst helg i vanlig ordning när det inte är min helg med barnen. Jag har ganska svårt för att vara hemma när barnen åkt på torsdag kväll så jag försöker alltid göra något, passa på att göra sånt som behöver göras. Vädret är fint så det kanske blir en promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar