fredag 4 mars 2016

TRÖTT, shopping och en del annat!

Jag är så trött nu så jag knappt vet vart jag ska bli av. Känner mig frusen och lite illamående. Får alltid detta när jag sovit för lite eller för dåligt under en längre tid. Och det gör jag ju. Just nu är det katten, hon är k*t och vrålar och skriker hela tiden. Såklart ska detta ske nattetid!!!! Fattar inte det. Hon var ju i en sådan period för bara några veckor sedan. Nu igen?! Jag vet ju att det är mars månad nu, men hur ofta ska det vara så här egentligen?! Jag ringde veterinären igår och bokade tid för kastrering. Dom hade ju tid redan idag men det blir lite för kort varsel då jag ska iväg en del i helgen och sen blir det flytt av möbler från sovrummet på söndag då det ska läggas ny plastmatta där inne på måndag och tisdag nästa vecka. Jag känner att det inte är så lämpligt att ha en nyopererad katt i den röran då.
Men den 1 april är det dags. Det är en fredag och jag har inte barnen då så jag tänker att det kan vara bra om det är lite lugnt hemma och hon får vila sig ett par dagar innan barnen kommer hem igen. Och så kan jag vara hemma med henne under helgen och ha koll, då hon ska ha tratt på sig efter operationen. Barnen är ju försiktiga med henne och så men det kan ju härjas en del och då är det kanske bättre att ta det i anslutning till att barnen är hos sin pappa. Så en månad till får vi klara av med vrålandet ;)


Igår var jag ute och gjorde värsta fyndet :) Jag har varit på jakt efter jackor till barnen med Batman på. Eller jag har ju sett dessa på HM. Men så såg jag på nätet att det var rabatt på dessa och priset var nedsatt till hälften. Men under tiden jag skulle beställa så tog den slut i Nubbis storlek, så jäkla tråkigt. Jag ville ju inte beställa till Gullen ifall jag inte skulle hitta Nubbis storlek ute i affären. Dom har inte alltid likadana kläder men när det gäller en sådan sak som Batman så ska det vara lika :)
Så jag gav mig ut igår kväll efter att barnen åkt och körde till HM på Burlöv center. Till min lycka fanns det en jacka kvar av de storlekar jag skulle ha, så jag knep dessa direkt :) Och fleecjackorna är beställda, även dessa med Batman. När jag kollade i affären för skoj skull så fanns inte dessa i de storlekar jag skulle ha till pojkarna, så det blev ju kalas att jag beställde dessa :) Ibland ska man ha tur :)


Ska även se om jag hittar överdragsbyxor till dom också. Det är en del som behöver fyllas på nu till barnen. Känns som att allt är för litet för dom. Regnkläder behövs också.


Idag ska jag handla lite innan jag kör hem. Jag är lite sugen på att köra till Ikea också. Skulle behöva en ram. Jag har nämligen framkallat ett ganska stort foto (30 x 30). Ett typ av kollage kan man kanske säga. Det behöver ju ramas in. Behöver ju inte köra hela vägen till Ikea för en ram kanske ;) men det är kul att gå runt på Ikea. Men farligt då man alltid får med sig annat hem också än bara det man tänkt från början.


Annars vet jag inte vad mer jag ska göra i helgen. Måste panta flaskor!! Blir väl lite städning också.
På söndag blir det ju flytt av alla möbler i sovrummet ut i vardagsrummet då det ska läggas ny plastmatta där i början av nästa vecka. Kommer bli trångt, men det är bara två dagar och har vi tur behövs det inte spacklas och då blir det bara över måndagen.


Nej, nu ska jag jobba vidare här. Trevlig helg!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar