torsdag 24 mars 2016

Snart påskledigt!

Skärtorsdag idag. Jag jobbar och barnen är på dagis. Men snart, är det ledigt. Ska bli skönt faktiskt, att få några dagars extra ledigt. Imorgon har vi inget planerat direkt. Ska nog bara vara hemma och ta det lugnt. Städa lite. Funderar på att köpa hem lite ägg som vi kan måla på. Det tycker barnen är kul så det kan bli en rolig aktivitet. Barnen hade äggrullningstävling på dagis i början av veckan så det kan tänkas att vi kör det hemma också ;)


Lördag blir det påskmiddag med hela familjen hemma hos oss. Jag och barnen då såklart, min mamma/barnens mormor och mina tre syskon med respektive kommer också. Så det kommer bli fullt hus.


På söndag ska barnen till sin pappa en stund och fira lite med släkt där. Jag kommer antagligen åka med min mamma och hälsa på min mormor under tiden. Ska försöka fixa lite foto på barnen tills dess som jag kan ta med till min mormor då det var längesedan hon träffade pojkarna. Det kan ju inte ersätta att träffa dom i verkligheten men det är ändå något i alla fall.


Annars blir det till att ta det lugnt och vila upp sig, så gott det nu går med två busiga pojkar ;)
Påskgodis kommer det bli en hel del av har jag en känsla av ;) Och vi har även pratat en del om påskharen som kommer och gömmer ägg med godis i ;) Det berättade Gullen om för sin mormor igår när hon var på besök ;)


Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar