tisdag 1 september 2015

Min familj!

Igår när jag och barnen kom hem, så kom min syster på besök. Efter en stund kom även min mamma, eller ja, vår mamma blir det ju :) och pojkarnas mormor! Det var en fin stund. Min syster har nästan alltid med sig chokladkakor, till pojkarnas förtjusning ;) Fast man får hejda gossarna lite, annars hade dom kunnat sluka massor, och det är kanske inte så bra för deras små magar! Det blev bus med pojkarna och vi vuxna satt också ner en stund och pratade lite.
Det är så skönt med vår familj. För det finns ingen som känner en bättre än dom i familjen! Vi kan prata om allt mellan himmel och jord. Och vi har alltid stöd i varandra, oavsett vad! Jag kan bara inte förstå hur vi kunnat bli så stora. För mig känns det som igår jag och mina syskon lekte Lejonkungen och cyklade runt i logen eller runt stenpartiet där hemma och skrålade låtarna från filmen för full hals ;) Vad hände?! Nu är vi vuxna! Vi har bytt ut samtalsämnen från Lejonkungen och dockor, till vuxna vardagsbekymmer. Det fina är att dom tiderna som barn bär vi med oss i minnet och kan prata om dom när som, trots att vi blivit vuxna. Det är det som är det fina med minnen! Jag kommer alltid hålla min familj nära hjärtat! För det är dom som alltid finns där, oavsett vad!

Tisdag idag. Händer inte så förfärligt mycket! Jobbar några timmar till innan jag slutar. Ska handla lite innan vi kör hem också. Behöver fylla på kylskåpet lite. Funderar lite på maträtter, jag har så dålig fantasi för tillfället vad gäller mat. Ska sätta mig ner ikväll när barnen somnat och söka på lite recept och se om jag hittar lite tips. Kan vara kul att testa något nytt och få lite inspiration.

Nej, jobba igen så att jag kan åka hem sen med gott samvete ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar