onsdag 16 september 2015

Förslag på inredning.

Jag satte ju upp gardiner i vardagsrummet i helgen. Det var först lite annorlunda om man jämför med att inte ha haft gardiner innan. Anledningen till varför jag inte haft gardiner är för att jag inte haft upphängningsanordningar så att jag har kunnat sätta upp allt.....trodde jag ;) I helgen satt jag och funderade om jag kollat så noga i garderoben i hallen där det låg lite delar till just detta när vi flyttade in. Så jag tog en titt där och där fanns faktiskt allt förutom skruvar. Men det visste jag sedan innan. Men så slog det mig att skruvar hade jag nog i ett annat skåp. Jag kollade om dom kunde passa så att huvudet på skruven inte var för litet för hålen i fästena som skulle upp, vilket dom inte var. Dom passade bra. Så var det det här med skruvmejsel. Jag har en sådan men har lagt den på ett sådan ställe som jag nu inte kan komma på, såklart! Så jag tog en sax som lyckligtvis passade skruvens hål och det gick alldeles utmärkt :) Så nu är gardinerna på plats!! Men jag är lite trött på dom gardinerna, så jag skulle vilja köpa nya. Har haft dessa gardinerna sedan ett par år tillbaka. Men jag vet inte vad jag vill ha. Dessa jag har nu är vita med lite olika sorters gröna blad på. Väldigt fina och släpper in mycket ljus. Men ja, man vill ju förnya ibland :) Får väl se om jag hittar något som lockar!

Annars har jag det ganska mysigt hemma tycker jag. Men ibland kan jag få känslan av att det är lite för spretigt med färger och känslan. Jag vet inte. Jag har ju inte varit så att jag gått efter vad som är inne eller så, utan efter min egen smak, vilket man såklart ska göra! Men ja, jag vet inte. Jag vill ändra lite på det. Hmm, ska titta lite på det i helgen kanske :)

Vi skulle egentligen haft avlösartid igår men så blev det inte. Vi flyttade det till imorgon istället eftersom Nubbi hade varit lite kinkig och haft en del motgångar under gårdagen på dagis. Så vi tar det imorgon istället, vilket ju fungerar bra. Imorgon är det dessutom habilitering och Nubbi ska vara med där inne så jag jobbar bara halvdag imorgon och hämtar honom tidigare för att hinna in till Lund igen till hab. Sen hämtar vi Gullen efter det och kommer vara hemma tidigare.

Japp, känns lite blandat här idag. Men så blir det ju ibland!

Nu blir det lite jobb igen! Trevlig onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar