onsdag 23 september 2015

Att hämta energi....

Just nu har jag lite svårt för att hitta energikällor. Ja, mina barn är ju energikällor i sig, men utöver det, så vet jag inte. Tiden går så fort att man knappt hinner med. Jag känner ibland att jag nästan glömmer att andas. Ibland får jag stanna upp och ta ett djupt andetag och påminna mig om att ta det lugnt. Min mamma har någon gång sagt till mig att jag måste andas, att min andning är väldigt kort och att jag inte får glömma att andas. Jag tänker oftast inte på det förrän då, när man stannar upp och då kan jag faktiskt känna hur skönt det är att ta ett djupt andetag.

Funderar på om man skulle ta till något hjälpmedel i form av meditation eller yoga. Jag har hört att det ska vara bra och ha en lugnande effekt. Jag hade nog behövt det.

Nej, nu måste jag rusa. Ska vara med vid teamkonferensen som vanligt denna onsdag. Hoppas det går fort och att jag inte behövs hela tiden för jag har en del annat att göra!

Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar