torsdag 24 september 2015

Tandläkarbesök med Gullen.

Idag var det då dags att åka till tandläkaren med Gullen. Han pratade om det hela kvällen igår och i morse :) Att han skulle till tandläkaren och visa sina fina tänder, som han sa ;) Den gossen alltså, han pratar så in i nu och han gör det med en sådan inlevelse :) Han var noga med att berätta för dagisfröken att han inte skulle stanna när vi lämnade Nubbi, för han skulle till tandläkaren ;)

Väl framme fick vi komma in tidigare, hela tjugo minuter tidigare. Gullen var lite blyg och höll mig i handen. Sen fick han sitta i tandläkarstolen i mitt knä. Först ville han inte gapa men sen tog tandläkaren fram en tandborste med en krokodil på och skulle borsta tänderna på honom och då gick det som en dans :) Alla tänderna som han ska ha nu hade han fått och allt såg bra ut :) Så duktig han var. Sen fick han välja ett litet djur, och valet föll på en delfin :) Och tandborsten med krokodilen på fick han med sig också :) När vi sen kom till dagis visade han upp sina saker :)

Det är så kul att se honom.  Igår kom barnens mormor på besök efter att hon slutat jobba. Gullen är så omtänksam och jag tror nog att mormor kände sig väldigt välkommen när hon kom in. Gullen stod och kollade så att hon fick av sig sina skor ordentligt och med händerna på ryggen började han prata innan hon hunnit in i hemmet haha ;) Min lilla goding :) Sen sa han "kom mormor" och drog med sig henne in för att visa allt möjligt och bygga tågbana :)

I natt hade Nubbi en förfärlig hosta. Synd om honom. Han hostade massor och kom till och med ut till mig. Det brukar han aldrig göra. Jag följde med honom in och stoppade om honom igen men hostan fortsatte. Efter mycket om och men slutade han hosta och somnade om. Lilla gubben. Men i morse var han extra pigg konstigt nog med tanke på att han varit vaken i natt.

Nej, nu ska jag fortsätta jobba här. Trevlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar