söndag 6 september 2015

Mysig helg!

Helgen lider mot sitt slut. Pojkarna är hemma igen och sover gott. Jag sitter kvar hos dom just nu och lyssnar till deras andetag. Det mest rogivande ljud jag vet. Sitter och tittar runt i deras rum och tycker att det känns mysigt och ombonat. Kan inte låta bli att låta tankarna vandra till de barn som inte har det så här, ingen egen säng att sova i, inget ombonat rum att vara i. Tänker på deras föräldrar som inte har den möjligheten som jag har, att få sitta vid sina barns sida när dom somnat och lyssna på deras andetag i en trygg och säker miljö. Istället lever dom i krig och misär, sover ute under bar himmel eller på annan olämplig plats. En osäker framtid men ändå en strävan och en dröm om ett bättre liv, i fred! Jag är tacksam för det jag har❤️

Helgen har varit mysig! I fredags var det stand-up komik med Magnus Betnér och Zoran Ismail. Tyvärr var det inte så bra som förväntat. Men det var ändå trevligt och jag hade fint sällskap med mig😊

Lördagen blev det köp av ny kattlåda till Mischa. En stor med tak/lock på. Blev även mat och klosax köpt till henne. Sen körde jag vidare och mötte upp min mamma och syster. Mamma skulle shoppa lite, men det gjorde även jag och min syster. Vi avslutade det hela med mat på Mc Donalds.

Idag har jag bara tagit det lugnt med fint sällskap! Kollat film och bara varit. Behövdes verkligen!!

Imorgon väntar en ny vecka. Har lite bokat i veckan som kommer. Bl.a. ska vi till habiliteringen och besöka znoeselsalen (osäker på stavningen). Sen blir det vuxenmöte direkt efteråt. Annat som händer är att vi antagligen ska iväg på öppet hus på en skola här i närheten för autistiska barn. Sist vi hälsade på var på deras invigning. Det är två år sedan nu och det har hänt massor där sedan dess. Kan vara kul och intressant att se hur dom jobbar där och kanske snappa upp lite idéer.

Nej, nu ska jag ta en dusch och sen blir det tvn en stund innan sängen kallar.

Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar