måndag 14 september 2015

Helgen........

Som vanligt går den fort. Vissa helger går lite extra fort. Just denna helgen var en sådan helg.
I lördags var det avlösartid. Vi testade gympan som vi blivit tipsade om. Såklart lyckades vi tajma in deras invigningsdag av hallen. Som jag förstår har den funnits ett tag men att dom kanske har renoverat den. I alla fall var personalen allmänt stressad och det sprang folk överallt. Gympan dock var inte alls som vi väntat oss. Vi hade fått höra att det skulle vara fri lek. Men det var ju både samling, hög musik och dans i början, och inget av det är Nubbi så förtjust i. Efter det var det så kallad fri lek. Men det var ju inte fri lek enligt min mening. Det byggdes en bana som man skulle följa, och det klarar inte Nubbi. Han blev allmänt arg och hade svårt att vänta på sin tur. Han sprang all världens fart i gympahallen när han blev arg och jag blev lite orolig att han skulle putta till någon i sin ilska. Jag var efter honom hela tiden. Resursen tog Gullen under tiden.
Sen fanns det ju glass i receptionen och det hade inte Nubbi missat såklart. Det blev x antal turer ut dit där det öppnades och stängdes glassbox. Receptionisten blev lite irriterad och sa till oss att stänga den. Jag kontrade med att jag höll på med att stänga den och att min son inte förstår hur allt fungerar riktigt. Sen blev det några turer in i en tennishall, in i ett gym och in i en shop. Ja, det var som det oftast brukar vara för oss. Jag var svettig och trött när vi åkte där ifrån och Nubbi hade inte fått ut så värst mycket av det. I slutet lyckades jag ändå få honom till att vänta på sin tur och förstå att han faktiskt också fick hoppa på trampetsen och hoppa i mattan som alla andra.

Vid ett ögonblick blev Nubbi helt plötsligt ledsen när han stod i kön till trampetsen. Bakom honom stod en lite äldre kille med down syndrom. Då vänder sig Nubbi om och kramar killen om benen. Killen skrattar till lite och kramar om Nubbi. Sen hjälper han Nubbi att vända sig om och försöker få honom att gå framåt. Det ville han dock inte utan gick till mig sen. Men vilken kontakt dom två fick. En helt främmande kille och Nubbi. Och killen som Nubbi vände sig till tog emot honom med öppna armar!! Jag blev så rörd! Innan vi åkte hem så fick barnen glass och vi lyssnade lite på orkestern som spelade utanför.

I söndags blev det firande av min syster. Barnen var exalterade hela kalaset igenom. Det är så härligt att se. Busiga var dom också. Efter kalaset körde vi hem och det blev duschen för båda barnen och jag bäddade rent i sängarna.

Helt plötsligt var helgen slut. Nu är det måndag och det är jobb och dagis. Ikväll kanske mamma kommer in om en sväng, men inget bestämt. Jag måste handla lite också idag. Jaja, det löser sig.

Trevlig måndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar