onsdag 30 september 2015

En påse med dinosuarier betyder allt!

Min älskade Nubbi. Han älskar dinosaurier. Eller, just nu vet jag inte om han verkligen gör det längre. Han gjorde det för ett tag sedan, men nu verkar det ha lagt sig lite i alla fall. Men han har en hel hög med dinosaurier som han har i en tygpåse. Denna påse ska med överallt. Det går bara inte att glömma den. När vi ska till dagis är den med, för där leker han en del med dom. Och även om vi ska iväg någon annanstans så ska påsen med dinosaurier med. Vissa gånger leker han inte ens med dom när vi har med den och ibland stannar påsen kvar i bilen. Men den ska med för så har det alltid varit, i alla fall under en lång tid!
Man kan absolut få honom att välja ut några att ta med sig, så att man skipper bära med sig en hel påse. Men helt plötsligt kan det bli fel. Han kommer på att han har fått fel dinosaurie med sig, och då blir han så ledsen. Eller så har han lite svårt för att välja ut några stycken bara. Då kan jag tycka att för att hans ka slippa stå där och bli stressad över att välja ut några, så tar vi hela påsen med oss. Och egentligen, vad gör det?! Visst, det är jag som får bära påsen, dag ut och dag in, fram och tillbaka. Men om det gör honom lugn och   det hör till hans rutin, så gör jag det så gärna!
Ibland kan jag visst bli lite arg på den där påsen som ständigt ska dras med, men så är det ju. Jag har någon gång försökt att låta påsen stanna hemma, men då blir Nubbi ledsen och arg.
Man väljer sina kamper, och detta är något så enkelt som att ta med sig en påse med dinosaurier. Då väljer jag att göra det, för det gör min son lugn och glad!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar