måndag 31 augusti 2015

Magkatarr är ett skit!

Magkatarr är ett elände. Det är inte alltid det bara kommer som ett tryck i diafragman. Igår var jag illamående och kände mig allmänt slö i kroppen. Kände ett diffust tryck i diafragman men inte alls så starkt som det brukar vara. Men jag tror det blev lite för mycket onyttigheter i helgen. Då sätter det igång. Min mage gillar inte fet mat och blir det för mycket av godis och chips osv på en och samma gång så vill min mage inte alls längre. Men idag känner jag mig bättre. Måste tänka lite på vad jag stoppar i mig. Jag förstör bara för mig själv när jag äter onyttigt. Men ibland blir det ju så och det är ju inte varje dag jag äter som jag gör vissa helger. Det beror ju helt på vad man gör och om man är iväg eller bortbjuden osv. I vilket fall som så måste jag falla tillbaka till det lite mer nyttiga efter helgen som varit.

Helgen som gick var annars fin. Det blev ingen familjefest i lördags. Men det gjorde inget. Dom vi skulle ha åkt med hade bara varit där en timme sen hade dom åkt hem igen. Så det var ingen höjdare och vi missade inget. Förmiddagen spenderade vi med Nubbis avlösare och var ute en del av tiden där. Resten av lördagen hade vi mysdag, jag och barnen :)

Igår fixade vi lite hemma. Det blev även kojbygge och lek med skumgummisvärd ;) Och sen till barnens stora glädje blev det ett besök till Mc Donalds ;)

Idag kommer min mamma och min syster och hälsar på efter jobb och dagis, så det ska bli mysigt :) Vi ska fika och barnen vill antagligen busa med mormor och moster så det blir nog en hel del bus :)

Nej, nu ska jag fortsätta här!

Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar