torsdag 20 augusti 2015

Söndriga saker!

Det verkar höra till vanligheterna nu att ha något som är trasigt i hemmet när man kommer hem ;)
Igår var det inget bajs, ingen blomkruka och ingen lampa som farit i golvet. Nej, igår hade hon satsat på ett litet litet keramikfat som jag målat Nalle Puh på en gång i tiden. Det hade åkt i golvet och gått i tusen bitar. Så det var bara till att ta fram sopskyffeln och sopa och kasta. Ja ja, det blir väl bättre....eller?! :O

Gullen hade varit mindre blyg igår på dagis och det hade gått så bra för honom. Nubbi hade haft en dag med en hel del utevistelse där han passat på att kasta grus i sitt hår!
När vi kom hem blev det lite att äta och vi avslutade med jordgubbar och glass innan Nubbis avlösare kom en stund.

Idag är det torsdag. Denna veckan har gått fort. Vi har kommit in bra i våra rutiner igen tycker jag. Det som är en ny grej är ju katten då, hon ska ha mat och lådan ska göras ren innan vi åker hemifrån på morgnarna. Men det har gått fint. Samma är ju när vi kommer hem men då har vi ingen direkt tid att passa så då kan man ta det lite lugnare :)

Helgen som kommer vet jag inte vad som händer. Eller det vet jag väl egentligen. Barnen ska till sin pappa imorgon och vara där i helgen. Jag har väl planer, men jag känner inte så väldigt mycket för det om jag ska vara ärlig :/ Hemskt, jag vet. Min astma har blossat upp nu igen den senaste veckan, eller de senaste två veckorna. Jag började inhalera men kom av mig innan det blivit bättre/bra igen så nu hostar jag ganska mycket igen. Får börja inhalera ordentligt nu så jag blir av med det. Annars blir det till att ringa vårdcentralen igen och boka tid till läkare, om det inte blir bättre :/

Nej, sista rycket här nu innan det är dags att köra hem och hämta det finaste jag har :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar