måndag 17 augusti 2015

Tillbaka till vardagen!

Idag är första dagen tillbaka på jobbet. Det känns bra faktiskt! De var lite rörigt i morse men det kommer vi snart in i. Barnen har ju vaknat kl. 06 och ibland tidigare hela semestern, så att gå upp tidigt var inget nytt ;)

Idag var ju första dagen för Gullen på sin nya avdelning :) Han har nu börjat på avdelningen där Nubbi går. Stor kille nu :) Dom kommer dock ha olika mentorer och även inte sitta tillsammans när dom äter, och även när det blir uppdelat i grupper så kommer dom inte vara i samma grupp. Det tyckte personalen nog blev bäst och det håller jag med om! Dom spenderar mycket tid tillsammans hemma och dom behöver lite tid ifrån varandra. Sen har dom också olika behov så det är bara bra! Det är ett bra dagis barnen går på, jag är så nöjd över det val vi gjorde när vi flyttade till den by där vi nu bor. Bra pedagoger är det barnen har fått.

Annars har helgen varit fin. Ja, hela semestern har varit fin för den delen ;) Vi har rört oss hemmavid mest men det har varit skönt det också. Bara slappat och tagit det lugnt. Lite smått har vi ju också gjort.
Vi har ju utökat familjen med vår lilla katt som än inte har något namn. Hon är en liten pärla :) Så fin och funnit sig tillrätta i hemmet snabbt. Barnen är tokiga i henne och kelar och klappar och busar med henne :) Sen kryper hon gärna upp i soffan hos mig om kvällarna och lägger sig vid min nacke....och snarkar!!! :) haha. Att en så liten katt kan snarka så, det trodde jag inte :)

Nu är vi som sagt tillbaka till vardagen igen med allt vad det innebär. Nya habiliteringstider, tandläkartider är bokat inom det närmsta, bvc-tid m.m. Måste skaffa mig en kalender att skriva in saker i. Det tråkiga är ju att även om jag köper en kalender så är jag dålig på att använda den. Så är det varje år. Jag köper en, men den blir bara använd precis i början. Då kan jag lika bra lägga in det jag ska göra i mobilen och dessutom få påminnelse innan :) Så jag tror jag hoppar kalendern i år och kör på mobilen. Skulle det inte gå och jag ändå känner att jag behöver en kalender, så får jag köpa en då.

Ja, annars finns det väl inte så mycket mer att berätta om nu. Eller jo, något litet finns det väl säkert, men det tar vi senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar