fredag 21 augusti 2015

Fredag!

Jag har egentligen inget att skriva om. Men jag tänkte mest bara kika in här och önska en trevlig helg!

Helgen bjuder på lite festligheter för min del. Ikväll ska jag iväg med trevlig sällskap. Kvällen ska spenderas i lugn hemmamiljö. Imorgon bär det av på lite kalas! Det ska bli trevligt. Kommer såklart att vara hemma lite också hos katten, som nu går under namnet Mischa :) Ibland blir det Findus och ibland Flicka :) Men för det mesta heter hon Mischa :) Och ja, Mischa kan pojkar, men även flickor heta. Det kan stavas lite olika också! Hon är en pärla vår lilla Mischa i alla fall. Sätter lite guldkant på vår tillvaro gör hon! Barnen älskar henne och Nubbi är så glad för att gosa med henne :) Han brukar klappa henne och lägger sig bredvid henne när hon äter och klappar och ler. Han säger ofta med sin gulliga röst samtidigt som han klappar henne "Ischa" :) Han pratar mer och mer nu även om en hel del är lite otydligt. Jag hör det mesta av vad han säger eller försöker att säga, men ibland kan även jag ha svårt att höra, speciellt om han försöker sig på lite längre meningar/förklaringar. Men han försöker verkligen och det nya är att han snappar upp och härmar nästan allt nytt jag säger!! Tvåordsmeningar och fraser :) Igår satt pojkarna i soffan och Nubbi hade hällt ut alla sina dinosaurier i soffan. Sen tog Gullen dinosaurierna en efter en och gav till Nubbi som sen satte dom på tv-bordet, och efter varje dinosaurie han fick sa han "ack Incen = Tack Vincent" :) Han busar också massor. Jag började sjunga på en låt som gått på Barnkanalen och då säger Nubbi "yst=tyst". Och om jag då upprepar det ordet och säger tyst så skrattar han så han kiknar :) Men det går bara med den låten :)

Gullen är väldigt glad för att busa med lilla Mischa :) Han skriker i högan sky när han drar en handduk på golvet och Mischa far efter i högsta hugg :) Så roligt han tycker det är. Och även Mischa :) Gullen är så omtänksam. Igår när jag hämtade på dagis så lekte han och två kompisar följa John ute på gården. Sen kom han fram till mig och sa "hej mamma". Sen vände han sig om till kompisarna och sa" min mamma kommit nu och vi ska åka hem. Hejdå ........ hejdå ............" och så vinkade han med sin lilla hand. När vi sen kom in och skulle hämta barnens saker så stannade han i hallen och började prata med två flickor som satt och väntade :) Han stod i dörrkarmen och lutade sig lite coolt och avslappnat med ena handen lite halvt bakom ryggen ;) hehe. Han förklarade för flickorna att hans mamma hade kommit och att han skulle hem nu :) Jag stod ett tag och kikade och lyssnade. Så härligt att se och höra. Han pratar med en sån inlevelse den gossen!

Ja, det har verkligen hänt massor i barnens utveckling under semestern. Och jag är så otroligt lycklig och glad för allt!!

Nu ska jag fortsätta jobba här efter en liten kort paus. Snart börjar helgen! Hade visst lite att skriva om ändå :)

Trevlig fredag och helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar