måndag 24 augusti 2015

Lycka!!

Helgen som gick var fin. Jag hade en fin fredagskväll med fint sällskap. Vi åt god hemmalagad pizza och sen spelade vi spel och tittade på film. Lördag förmiddag blev det lite fotbollsspelande och vi sköt även luftgevär :) Sen var jag hemma hos lilla Mischa ett tag. Hon är en vild liten kise som far rundor emellanåt :)

På kvällen var det dags för 45-års kalas. Det var trevligt. Var inte i säng förrän 02.30, så det blev ganska sent. Men det var trevligt med god mat och fint sällskap!´Helgen har gått fort som vanligt. Men den har varit fin.

Nu är det måndag igen, som vanligt en lite tråkig dag. Men det är skönt samtidigt också. Jag gillar veckorna med jobb osv på ett sätt. Det är ju vardagen liksom. I veckan drar habiliteringen igång igen. Fast denna första gången är det habiliteringen som ska göra besök på förskolan utan oss föräldrar.
Nästa gång ska vi besöka znoselsalen (osäker på stavningen). Det är två aktiveringsrum kan man väl säga. Ett mörkt rum med en massa ljus i olika färger osv, och ett ljust rum med en massa aktiviteter för stimulering. Vi ska se om det kan vara något för Nubbi, så första besöket ska han inte vara med på. Sen efter det ska vi direkt på möte med habiliteringen, vuxenmöte. Sen har vi tider inbokat hela hösten fram till jul.

Sen måste jag ju bara berätta en annan sak som hände i morse :) Helt plötsligt hör jag Nubbi kalla på Gullen!! Gullen svarade honom direkt och gick bort till Nubbi! Det har aldrig hänt förr och jag tänkte: Hörde jag verkligen rätt?!?! Det är så roligt när det väl händer sådana saker! Det lossnar bit för bit och han är så duktig!!

Nähäpp, nu ska jag fortsätta här! Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar