torsdag 16 april 2015

Sommardäcken på och möte med HAB!

Igår kom min bror och min mamma för att hjälpa mig att byta till sommardäck på bilen. Dom kom tidigare än väntat men det var bara bra. Jag stannade kvar inne med barnen då jag höll på att laga mat. Min bror och mamma gick ut och fixade allt med bilen! Tack mina fina! Tur jag har min familj!!


Idag hade jag möte med en sjuksköterska på habiliteringen angående blöjor till Nubbi. Vi kollade på en storlek större än dom han har nu men dom blir alldeles för stora. Så hon skrev ut den storleken han har nu och så kommer vi få det hemlevererat till dörren. Blöjorna är alltså utskrivna på recept. Detta är möjligt för barn med funktionshinder, där man "normalt räknar med att barnen i den ålder är blöjfria". Nubbi har ju blöja både dag som natt. Vi har dock börjat introducera toaletten, vilket går sådär. Men med små steg så ska det nog gå!


Nej, jobb en halvtimme till sen hem och hämta det bästa jag har!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar