fredag 17 april 2015

Fredag och strålande sol!!

Kan man bli annat än glad, när det är fredag och dessutom strålande solsken utanför :) Nja, det är svårt att vara annat än glad då :) Det tråkiga är ju att denna helgen ska jag inte ha barnen, då dom ska vara hos sin pappa. Men jag har lite att fixa med så tiden kommer nog gå fort.
Nu sedan barnen bor hos mig på heltid så känner jag mig väldigt tom när jag inte har dom. Jag hade såklart samma känsla förr när jag hade dom varannan vecka bara och saknaden och längtan efter dom var betydligt större då, när man inte träffade dom på en hel vecka. Men nu, trots att dom bara är borta varannan helg så känns det tydligare på något sätt, hur tomt det blir. Det blir mer påtagligt. Jag är så van nu vid att alltid ha dom hos mig i allt jag gör. Men dom har det toppen hos sin pappa och jag kan behöva lite tid att fixa med saker som man annars kanske inte väljer att prioritera, samt att det kan vara behövligt med ett litet "avbrott" eftersom det kan bli lite intensivt när man är ensam med två små :) Det är inget jag skäms över att säga och inget jag tycker man ska skämmas över!

I helgen då ska jag fixa lite med handling och så inför nästa vecka. Gäller att ligga före i tiden ;) Nej men det underlättar ju såklart om man har det mesta hemma sen när en ny vecka drar igång. Städa får jag också göra. Passar på att storstäda när barnen inte är hemma så slipper jag ta den tiden från dom. (jo, jag städar såklart när jag har barnen också men en mer grundlig städning tar jag när dom inte är hemma :)). Annars får vi se vad som händer! Har inget planerat direkt :)

Nej, nu ska jag jobba lite till innan det är lunch, sen är det eftermiddagen kvar innan jag ska hämta det bästa jag har och köra dom till sin pappa!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar