måndag 13 april 2015

Läkarbesök!

Jag fick ju i höstas veta att jag har astma. Fick då även göra ett spirometritest som inte visade på astma men enligt lungröntgen var det astma. Jag har inte blivit riktigt klok på om jag har astma eller ej. Idag var jag då på vårdcentralen och träffade en läkare då mina besvär kommit tillbaka sen en vecka tillbaka. Jag förklarade detta för henne och när jag sa att spirometritestet inte visade på astma så sa hon att astma kommer ju i skov och är inte ständigt. Därför kan det kanske inte ge utslag vid ett sådant test, så jag kan visst ha astma. Och hennes kommentar, när jag sa att man tydligen kunnat se en obstruktivitet på röntgen löd, "jasså, kan man se det på röntgen så?!". Hmm jag blir i alla fall fundersam. Jag sa att jag fått tillbaka mina besvär sen en tid tillbaka efter att ha varit helt symptomfri ett bra tag efter att jag inhalerat med Pulmicort. Så jag har precis börjat inhalera igen men tycker inte det ger sig. Hon trodde att det även kan röra sig om pollenallergi. Så jag fick utskrivet mer Pulmicort som jag ska inhalera ett par gånger om dagen, men jag fick även allergimedicin mot pollen som jag ska testa.


Konstigt det där. Jag har aldrig haft en endaste allergi i hela mitt liv, och så nu precis när jag skulle fylla 30 år så slår det till med astma och pollenallergi. Ja, som jag sagt tidigare, det kunde ha varit värre så jag är ok med att det "bara" är detta som jag nu fått. Nu hoppas jag att medicinen hjälper, för att gå och hosta och ha en ständig retning i halsen och andningen är inte så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar