måndag 20 april 2015

Måndagar är inte roliga!

Så känner jag faktiskt lite. Måndagar är inget skojiga. Ny vecka, men man vet att hela veckan ligger framför en. Samtidigt vet man också att veckan kommer gå fort, men just en måndag morgon känns det inte riktigt så. Men så går måndagen, och sen tisdag, och sen kommer onsdag, och då känner man att man är halvvägs liksom. Torsdagen går och helt plötsligt är det fredag igen och helgen står inför dörren! Ja, det är ju egentligen inget att tråka över, att det är måndag alltså, för veckorna kommer alltid att gå om och om och om igen!

Helgen som gick var fin. Jag har haft att göra hela helgen men jag har även gett mig själv möjligheten att "bara vara". Det har varit så skönt. Haft lite sällskap också som har varit så härligt.
Men jag har också saknat mina barn massor. Jag har även haft lite att fundera över. Både lite mindre bra saker (som kommer bli bra) och bra saker. Jag har en tid nu haft en del att stå i, men nu äntligen börjar jag känna att det börjar ordna upp sig med allt. Jag och barnen har kommit in i en bra lunk, vi har hittat våra nya rutiner, jag har fått göra lite ändringar i mina arbetstider, som har varit genomförbart tack vare en väldigt förstående chef och underbara kollegor!! De pappersarbete som behövt göras är klara och allt har börjat rulla på. Det har tagit några månader men nu känner jag att allt börjar komma på plats och till ro! Jag ser nu fram emot våren med mina barn och en härlig sommar. Jag har även planer för semestern vilket känns så kul! Jag och barnen ska nog få till lite skojigheter i sommar och jag tror det kommer bli toppen!

Så när jag tänker närmare på det, så känns denna måndagen helt ok ändå. Efter att jag skrivit det jag skrivit här ovan, känner jag mig glad och förväntansfull :)

Trevlig måndag till er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar