onsdag 25 mars 2015

Våffeldagen :)

Idag är det våffeldagen och det firas med drop-in på dagis på Gullens avdelning i eftermiddag! Självklart ska vi dit :) Får se om det hålls ute eller inne. Är vädret fint skulle det hållas ute.


Onsdag, mitten på veckan. Känns alltid bra eftersom efter onsdag går det mot helg vilket alltid är skönt :)


Idag när jag lämnade Nubbi ville han inte alls vara på dagis. Han tog sin mössa igen och drog fram sin jacka och sina skor och skulle med mig hem igen. Usch :( Då blir man ledsen, när barnen inte vill vara där utan vill med hem igen. Lilla gubben :/ Men han gillar ju dagis annars så han hade väl en lite sämre dag bara. Det får man ha ibland. Jag ringde hans avdelning precis och pratade med hans fröken som tog emot honom i morse när jag lämnade och hon sa att allt var bra nu :) Så det kändes skönt att höra och nu kan jag slappna av lite! Han hade dock inte velat äta men han hade ätit hemma innan vi åkte dit så det var inte så konstigt ;)


Till helgen är det dags att ställa fram klockan en timme. Ska bli skönt med lite mer ljus och ännu lite längre dagar! Dock vet jag att barnens sömn kommer bli lite rubbad som alltid när klockan ställs om, men det tar några dagar sen är det oftast bra igen.


Nej, nu ska jag dricka mitt kaffe här och se om det är någon mer än jag som ska hålla frukost. Är så tråkigt att sitta ensam i fikarummet ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar