onsdag 25 mars 2015

Sommar och semesterplanering!

Sitter och funderar lite på vad man kan göra på semestern i sommar. Har lite funderingar och förslag men vet inte riktigt. Jag har ju lagt in om fyra veckors semester. Som det är nu lutar det lite åt att jag kommer ha barnen tre utav dessa fyra veckor. Eventuellt blir det så att barnen kommer vara hos sin pappa en av veckorna, eftersom vi har försökt synka veckorna lite. Detta för att barnen ska få en så sammanhängande semester som möjligt!
Eftersom barnen nu bor hos mig på heltid (förutom varannan helg) så kommer det bli att barnen kommer ha semester med mig tre av de veckorna jag ska ha semester.


Alltså, tre veckor att ha möjlighet att göra roliga saker på. Såklart kan man ju inte hitta på en massa varje dag i tre veckor, dels för att man behöver ta det lite lugnt och bara vara också, men dels är det ju en ekonomisk fråga också. Allt kostar ju idag och det är oftast inte så billigt heller att åka iväg. Men något ska vi nog få till :) Kommer bli toppen och så mysigt!!


Vad kan man då göra?! Djurpark blir det säkert att vi besöker någon dag. Finns ju ett par stycken att välja mellan. Stranden och bad blir det ju också. Kanske en tripp över sundet till grannlandet.
Har funderat på lite andra ställen också.
Lekland blir det möjligtvis om det är dåligt väder någon dag, vilket det säkert kommer vara såklart.
Sen blir det ju en del "slappedagar" då vi säkert bara gör någon enkel utflykt som till skogen och grillar osv. Jag får nog fundera vidare lite. Än är det ju god tid tills semestern :) Men jag längtar, längtar efter sol och värme!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar