fredag 13 mars 2015

Fågeljakt och fredag!!

Äntligen fredag!! Så skönt med helg. Ikväll ska det göras våfflor och till det blir det grädde/glass och sylt :) Sen blir det fredagsmys :)


Igår hade vi vår fågel Sigge ute :) Eller ja, jag höll honom i händerna. Tydligen höll jag inte tillräckligt eftersom han smet och flög runt i rummet ;) Han fortsatte in i köket och satte sig på gardinstången :) Efter en liten tur runt i lägenheten fick jag till slut tag på honom och då ville han inte lämna min hand :) Så söt hehe. Barnen blev helt till sig när han kom lös och Gullen skrek så glad han blev hehe. Nubbi var lite lugnare dock och tittade lite fundersamt på fågeln :) Jaja, Sigge landade till slut i sin bur igen och somnade gott efter en stund ;) Vilket äventyr för en liten fågel!


I helgen blir det en tur till skogen. Vi ska till ett ställe som jag spenderade mycket tid vid som barn. Vi ska dit med min mamma och två utav mina syskon. Hoppas på bra väder :) Blir väl att vi tar med lite fika dit också :)


Annars har vi inget planerat, tar tiden som den kommer :)


Trevlig fredag och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar