måndag 23 mars 2015

Lugn helg!

Ja det blev ju VAB i fredags då Gullen hade feber. Jag höll båda barnen hemma då det går magsjuka på dagis, kändes onödigt att släpa dit Nubbi då. Så vi fick ju en mysdag hela fredagen trots feber på Gullen. Han var uppe i 40 grader innan det vände. Stackaren. Men sen i lördags förmiddag har han varit feberfri och idag blev det dagis för båda pojkarna. Hoppas dom slipper fler sjukdomar nu. Helgen spenderade barnen hos sin pappa.


I lördags gjorde jag typ inte mycket. Jag var hemma och fixade. Var iväg en sväng och handlade. Skulle försöka hitta lite kläder till barnen men jag hittade inget som jag tyckte passade. Det blev i alla fall vars en vårmössa till dom. Sen var jag hemma, lagade god mat och så. Jag kände verkligen att jag behövde vara hemma och bara göra ingenting, och det var så skönt. Helt ensam var jag ju inte, hade ju Sigge hos mig ;) Han släppte jag ut så han fick flyga en runda och sträcka på vingarna :)


I söndags blev det städning. Dammsuga och skura golv. Vattna blommor och bäddade rent i sängarna. Jag möblerade också om lite. Tog ut en vit hylla och satte den i vardagsrummet. Sen plockade jag ihop barnens lilla blåa bord med tillhörande stolar och satte in det i garderoben. Dom använder inte det och det tar så mycket plats, plats som behövs till andra saker som dom leker med mer. Det blev mycket bättre när det var klart. Så helgen har varit lugn och skön. Precis vad jag behövde!


Ikväll blir det föräldramöte. Ska bli spännande. Den nya rektorn ska presentera sig!


Nu blir det jobb. Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar