onsdag 11 januari 2017

Vilken natt....

Gullen har kommit in i någon period nu där han vaknar varje natt i princip och ska sova ute hos mig. Och han skriker så det står härliga till. Fattar inte det. Och såklart vaknar ju Nubbi av det också. Jag sover på soffan oftast då det ger mer plats. Eller det är en bäddsoffa. Men båda pojkarna sover bra i sina sängar och har alltid gjort. Men nu för ett tag sedan så började han med detta. Och han kallar in mig i rummet hela tiden och precis när vi sagt god natt så kallar han på mig innan jag går. Blir så trött för det är bara trams. I natt var det en prövning alltså. Ingenting jag sa hjälpte och han skrek och hade sig. Grannarna måste tro vi är galna alltså. Det slutade med att jag la mig vid fotänden på hans säng och låg där till han somnade. Sen gick jag ut igen. Jag tycker inte att barnen ska sova hos mig när dom väl lärt sig att sova i sina egna sängar och har gjort länge. Det är väl en sak om det är ibland någon gång då och då men inte som nu när han vill sova där varje natt. Så nattens sömn har varit hackig. I morse när jag frågade honom om natten kom han inte ihåg något alls. Men vaken det är han för det märker jag. Jaja, bara att härda ut.


I helgen ska vi äta på Mc Donalds och vi ska åka och köpa något för pojkarnas julklappspengar som dom fick av min mormor i julas. Så det lär bli en tripp till leksaksaffären. Så, vi har redan helgplanerna gjorda lite halvt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar