fredag 12 augusti 2016

Träning och planer för helgen....

För några veckor sen så började jag träna. Inget avancerat utan jag kör här hemma då jag har svårt att ta mig ut och iväg när jag har barnen. Börjat köra Tabata. Verkligen kul och varierande. Man kan ju själv styra det en del och göra egna program. Jag har väl inget specifikt mål med det mer än att jag vill röra på mig lite och få någon form av motion. Men jag har faktiskt märkt att det känns bättre i kroppen. Det hjälper mot huvudvärken som jag får ibland, migränhuvudvärk. Jag känner mig piggare och tycker det känns skönt i kroppen efteråt. Så det fortsätter jag med. Kör när jag känner för det men oftast blir det varje dag eller varannan dag, men aldrig längre emellan än så.

Imorgon kommer min mamma hit och vi ska bära ner allt jag rensat ut från garderoben som ska ner i källaren, till källaren. Vi ska även få lite ordning i källaren först. Sen ska vi fixa lite i barnens rum också. Jag har redan gjort mycket så det ska förhoppningsvis gå relativt fort. På eftermiddagen blir det iväg på äventyr.

Söndagen sen blir det antagligen besök hos min mormor och på kvällen kommer min ena bror hit och ska laga min mobil. Äntligen ska jag få ett nytt glas/skärm! Så ser helgen ut.

Saknar mina barn nu massor! Usch vad jag längtar efter dom. Tur jag håller mig sysselsatt i alla fall så att jag kan skingra tankarna lite.

Nu ska jag strax sova här så jag är uppe och redo när mamma kommer imorgon. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar