onsdag 24 augusti 2016

Har ni någon gång gjort en sak för en annan person. En god sak, för att ni tycker om just den personen lite extra. Ni gör det för att visa hur mycket personen betyder för er. Av ren kärlek gör ni det. Men så gör personen i fråga något som får er att nästan ångra det ni gjort för den. Nästan så ni tänker "varför gjorde jag mig besväret?!". Men ni kan inte göra det goda ogjort eftersom det är för sent och kommer bara gå till spillo. Hur många gånger ska man hoppas och tro. Är man kanske för snäll. Eller bara rent ut sagt dum. Jag vill ju göra saker för andra. Det är så jag är. Så varför ångrar man sig. Kanske för att man känner sig ouppskattad. Eller för att det inte känns lönt. Eller så är det bara en småsak. Men hade det varit det så hade man kanske inte tagit det så hårt, det som inträffat. Jag vet faktiskt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar