måndag 22 augusti 2016

Nu så....

Nu är vi igång. Semestern är slut och vardagen är här. Det som är nytt för oss är att Nubbi börjat skolan. Det innebär nya rutiner, två ställen att lämna och hämta på. Nu blir det lite extra rörigt i början då allt är nytt. Nubbi var inte jätteglad i morse över att komma till skolan, men det hade varit samma i fredags och då hade det varit lite jobbigt den första timmen men sen hade det gått hur bra som helst. Så jag tror på det idag också. Gullen var glad att vara tillbaka på en lite ny avdelning. Det har byggts om där under sommaren och det har blivit större utrymme för barnen där. Han var inte så blyg som jag trodde att han skulle vara idag. Han hälsade på sina kompisar och berättade med glädje vad han gjort och fått under sommaren. Helt plötsligt såg han så stor ut. Och när jag skulle gå var det inga problem, han vinkade till mig och sen gick han in på avdelningen.
Det ösregnade just när jag skulle lämna så vi blev blöta. Barnen klarade sig bättre från regnet då dom hade jackor på sig men jag blev mer blöt. Ja, allmänt kaos och lite rörigt men så är det när man haft semester och kommer tillbaka från dvalan ;)


Nu är vi igång i alla fall. Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar