torsdag 14 juli 2016

Vardag, besök och känslor....

Torsdag idag, fredag imorgon. Det innebär att det snart är helg. En helg med barnen. Jag har hört att det ska regna hela helgen, vilket jag såklart inte hoppas stämmer. Hade varit kul att komma ut och göra något med barnen. Funderar lite på att åka med barnen till skogen och ta med oss fika, men ska det regna så blir ju inte det så skoj. Jag funderar på om jag ska testa göra fyllningarna till tårtan jag ska baka till Gullens kalas, men att bara testa fyllning är ju lönlöst. Jag menar, vad ska jag göra med den sen liksom. Då kan jag lika bra göra en hel tårta och testa den i sin helhet ;) Men vi äter ju inte en hel tårta själv jag och barnen, så det känns ju lite onödigt. Men vi skulle ju kunna bjuda in någon att äta tårta med oss om inte annat. Men jag vet inte, vi får se. I-landsproblem.


Idag kommer min mamma på besök efter att vi har kommit hem från jobbet och dagis. Var ett tag sedan hon var hemma hos oss nu. Hon har fått ett nytt jobbschema så det har inte blivit tillfälle för henne att komma in om oss så ofta som hon gjort innan. Men idag är det dags. Blir prat och lek med barnen som vanligt. Det är trevligt när mamma kommer och hälsar på. Känns tryggt på något sätt och det är skönt att kunna prata av sig lite, från båda hållen då såklart. Vi ska prata lite om vad Gullen önskar sig. Mamma och min ena bror ska tydligen ut i helgen och köpa present från barnens gammelmormor. Hon kan tyvärr inte komma på kalaset så hon har bett min mamma att köpa något till honom. Så jag ska se om jag kan komma med lite förslag. Fick just den frågan igår av min ena moster om vad han önskar sig, så det gäller att jag inte säger samma saker till alla hehe.


Känslor ja. Känslor kan ju visa sig på väldigt olika sätt och uttrycka sig på flera olika vis. En kärlek som alltid finns och som är bestående är den som jag har till mina barn. Det händer så otroligt mycket med dom nu och i deras utveckling. Den glädje dom ger mig varje dag är fantastisk. Även om i stort sett alla dagar innehåller någon form av konflikthantering dom emellan eller trotsiga situationer osv, så är det ju ändå de fina stunderna som man lever på och minns. En sådan bra stund kan radera två jobbiga stunder direkt. Jag får så mycket kärlek av mina barn. Kommer springandes mot mig när jag hämtar på dagis. Kommer och sätter sig bredvid mig i soffan och gosar upp sig intill. Som när dom väljer att sitta i mitt knä istället för bredvid när vi tittar på film. Eller när dom kommer och vill kramas. När dom skrattar och har skoj tillsammans. Det är en enormt stor känsla när jag ser hur kul dom har tillsammans och hur dom skrattar och leker. Massor med kärlek. Att se dom må bra och vara lyckliga är den bästa kärlek man kan få.

Torsdagsreflektioner :) Trevlig torsdag till er alla!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar