söndag 3 juli 2016

Helgen snart slut....

Vi har haft en mysig helg. Igår blev det som sagt bullbak. Men det blev mer som scones så lite besviken blev jag. Men dom blev goda och barnen älskade dom för dom åt massor. Och Nubbi som nästan aldrig äter bröd åt flera stycken :)
Vi hade min mamma och syster på besök igår och dom fick ju också smaka såklart :)

Idag hade jag ett mindre blodbad här hemma. Katten låg och sov på badrumsskåpet. Barnen tappade något i golvet och hon blev rädd och helt plötsligt trillade hon rakt ner i vasken. Jag hade precis duschat och stod vid vasken och skulle smörja mitt ansikte när detta hände. Katten brukar aldrig bli rädd för något så hon måste ha sovit väldigt hårt och vaknat plötsligt. Och mitt i fallet har hon väl sökt efter fäste, och det blev mitt ansikte. Jag har knappt reagerar. Plötsligt faller hon ner, men jag kände att det sved till och i nästa sekund rinner blodet och det kom mycket. Jag såg inte var det kom ifrån för det var blod överallt typ. Jag blev chockad och fick halvt panik. Efter en snabb titt såg jag att hon rivit mig i både över och underläpp och på hakan. Jag ringde mamma och fick hjälp med vad jag kunde tvätta med. Barnen tyckte det såg lite läskigt ut med blodet mem sen var det inte så farligt. Min mamma kom in om för att titta på det. Men det såg inte så farligt ut då. Men det blöder ju alltid mer på ställen som läppar t.ex.
Så nu ser jag ut som någon som varit i slagsmål :/ och såklart ska jag sitta i reception/kassa imorgon där jag ska mäta en massa folk. Hade varit bättre om jag kunnat gömma mig på mitt rum istället ;) men men. Det läker.

Ny vecka imorgon. Då ska jag ta ett samtal med personalen angående Gullen som inte vill till dagis för att det finns barn som jagar honom och tar saker ifrån honom. Han har inte sagt något innan och jag har frågat honom varför han inte vill till dagis men han har inte kunnat ge något svar. Jag har frågat personalen också men dom har sagt att allt varit bra. Men idag berättade han att han blir jagad ibland och att han blir ifråntagen saker han har. Så imorgon är det jag som ska prata med personalen när jag lämnar barnen. Mina barn ska inte känna att det är jobbigt att gå till dagis. Han har alltid älskat dagis. Nu är i och för sig hans kompisar han oftast leker med på semester. Men ändå. Det ska inte förekomma att man som litet barn känner så som min Gullen gör. Hoppas personalen lyssnar på vad jag har att säga och tar det till sig och gör något åt det!! Min lilla pojke!!

Nej, nu ska jag plocka undan lite här och sätta mig i soffan en stund sen innan det är dags att sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar