fredag 1 juli 2016

Fredag och helgen stundar....

Nu är det helg, eller ja, snart är det helg. Jag längtar, barnen längtar. Det ska bli skönt med lite ledigt. Denna veckan har gått så sjukt fort. Tyckte det var igår det var söndag och barnen kom hem från sin pappa. Nu är det fredag. Jag brukar alltid få en snabb tanke varje måndag att typ...."åhh nej inte måndag, en heeeel vecka framför oss med jobb och dagis". Oftast likadant varje måndag. Men de senaste två veckorna har denna känslan blivit starkare. Undrar om det kan vara för att man vet att det snart är dags för semester?! Jag tänker att så kan det nog vara. I vilket fall som så när fredagen väl kommer så tänker man "gud vad denna veckan har gått fort" och "vi klarade en hel vecka till" haha (det sista med lite glimten i ögat ;) ).


Vad händer i helgen då. Vi ska ha besök av min mamma och min syster. Jag funderar på om jag ska baka något bröd eller bullar och bjuda på. Vi brukar ha någon kaka annars men det börjar bli lite uttjatat tycker jag. Förra helgen när jag hade barnen så hade jag hela min familj på besök. Då fikade vi med gott bröd och bullar och pålägg. Det var trevligt :) Så jag tänker om jag ska baka något denna gången. Vi får se.


Idag gick vi in i juli månad. En månad som alltid kommer vara speciell för mig då min yngsta gosse fyller år den månaden :) Det är dock inte förrän mot slutet av månaden och det kommer vara precis i slutet av veckan innan vi går på semester. Jag har beställt en sak via deras pappa som han ska få av mig och Nubbi i present. Men jag ska ju hitta lite annat också :) Jag funderar på om jag ska ge mig ut nästa helg när jag inte har barnen och köpa det sista. Kalas kommer vi också att ha men det får bli inledningen på vår semester, som förra året. Vi brukar börja första helgen på semestern med att ha kalas för Gullen :) Tror det var så även förra året igen. Har bara blivit så.


Nej, nu ska jag fylla på min kaffekopp här. Trevlig fredag och en trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar