måndag 11 juli 2016

Fantastisk helg....

Jag kan bara säga att jag helgen som gick var underbar. Så avkopplande det har varit. Vi åkte till en stuga som låg norr om Kristianstad. Från lördag till söndag var vi där. Tog ett tag innan vi hittade dit då vägbeskrivningen vi fått inte var den bästa och det gick inte heller att få in det på GPS. Men efter mycket om och men hittade vi rätt. Mitt ute i skogen låg stugan med bara en liten bit till en sjö. Vädret var inte det bästa men det spelade inte så stor roll för det var fantastiskt ändå. Lagade god mat och drack lite vin till det. På kvällen sen blev det ostbricka. Inget tv-tittande alls utan bara umgås. Jag kände mig så avslappand igår när vi åkte hem och jag känner mig fortfarande så. Detta kommer garanterat göras fler gånger, och denna helgen kommer jag leva länge på.


Pojkarna kom hem igår kväll. Som jag hade saknat dom. Dom var glada och dom berättade om sin helg. Idag var det då dags för sammanslagning på dagis. En helt ny förskola och detta är nog den sista förskolan i vår by som vi inte varit på någon gång, så nu har vi nog avverkat alla ;)
Nubbi hade inga som helst problem utan bara sprang in. Gullen däremot är lite mer försiktig av sig och ville inte riktigt gå in. Men efter en stund så kom det en fröken som vi hade träffat i julas när de var sammanslagning på en annan förskola som satte sig ner med Gullen och pratade om Turtels och han fick visa sin nya tröja :) Då blev han fokuserad på det och jag kunde säga hejdå. Sådana pedagoger är härliga, dom vet hur dom ska ta barnen och hur dom ska göra för att avleda. Fantastiskt. Verkligen naturligt och så bra hand med barn. Då blir man glad som förälder och kan lämna utan att känna för stor oro för att ens barn ska känna det jobbigt med ett nytt ställe.


Ny vecka, hoppas på finare väder här. Börjar även räkna ner till semestern nu. Ska jobba denna veckan och nästa, sen är det semester :)


Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar