fredag 8 juli 2016

Mina finaste pojkar....

Usch vad jag saknar dom. Saknade dom väldigt igår när dom hade åkt. Det blir väl så när man har dom så mycket som jag har dom. Ja, man saknar dom ju alltid men jag tänker att när man har dom så nära alltid så blir det ju såklart tomt när man inte har dom. Saknaden blir mer påtaglig på något sätt. Från att ha fullt liv i huset till total tystnad (bortsett från katten som lever liv då). Det är jobbigt. När man säger hejdå och dom säger "hejdå mamma" och vinkar. Och när dom vinkar och stannar till för att vinka ännu mer. Usch, då får jag tårar i ögonen. Jag vet ju att det bara är ett par dagar dom ska vara borta men det är ju jobbigt ändå. Men jag vet ju var dom är och att dom har det toppen så :)


Idag började jag dagen med att försova mig lite. Har sovit dåligt de senaste dagarna, inte kunnat somna förrän sent. Sen har lilla Gullen vaknat ett par nätter nu också. Så sömnen har varit lite hackig de senaste nätterna. Antar att det tar ut sin rätt någon gång, och det blev i morse tydligen. Jag minns att klockan har ringt en gång fast att jag satte tre alarm, vilket jag alltid gör. Men jag hörde bara ett av dom. Vad som har hänt vet jag inte. Mer än att jag nog var väldigt trött ;)


Fredag idag. Jag ska jobba full dag idag. Sen blir det nog en tur till Malmö för lite fönstershopping. Nej, men jag behöver lite kläder till barnen. Dom sliter en del på sina kläder så det behövs nytt då och då. I helgen ska jag iväg till en stuga. Vi åker imorgon bitti och kommer hem på söndag. Ska bli skönt och avkopplande hoppas jag. Byta miljö är aldrig fel och jag tror det behövs nu.


Det är tomt här på jobbet nu. Många har semester och ännu fler går idag. Jag har redan sett två av mina närmsta kollegor gå på semester och idag går en tredje. Sen är det bara jag kvar, men jag ska jobba två veckor till. På måndag kommer i alla fall en kollega tillbaka så jag är inte ensam. Men det är så öde här nu på jobbet. Både skönt och inte skönt på något sätt. Men det är ju så det är. Det är en viss känsla över det varje år vid semestertider.


Nej, nu ska jag jobba vidare här. Slut på pausen. Trevlig fredag och trevlig helg om vi inte hörs mer innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar