tisdag 24 november 2015

Vinter!

Ja, i helgen kom då vintern och det med besked! Vi höll oss inne mestadels och körde ingenstans med bilen under helgen. I lördags kom min bror och mamma och hjälpte till med däckbyte på min bil. Jag har världens snällaste familj! Resterande tid av dagen spenderade jag och barnen inne och hade det mysigt. Vi pysslade, tittade på film, lekte med lego och sand och busade. På kvällen sen så blev det lördagsmys med godis och pojkarna var uppe lite längre än vanligt då det vankades både Alfons Åberg, Bamse och Pippi på tv :)


Söndagen var vit. Pojkarna ville ut så så fick det bli. Vi tog fram pulkan från källaren och åkte i backen som ligger en liten bit ifrån oss. Pojkarna tyckte det var så kul och satt fint i pulkan tillsammans :) Men det blev fort kallt då det var lite blött så det blev ingen längre stund i backen men pojkarna var nöjda och ville till slut gå in. Vi fortsatte söndagen med att ta det lugnt.


Igår började en ny vecka. Mamma kom på besök en stund på eftermiddagen/kvällen efter jobb och dagis. Annars hände det inte så mycket mer. Nubbi vaknade tidigt i morse, redan runt fem tiden tror jag. Han kunde inte komma till ro riktigt efter det. Han skrattade emellanåt, knackade i väggen någon gång och sen hoppade han mellan sin egen säng och min säng där han låg vid fotändan av någon konstig anledning. Så blir det ibland. Men han verkade ändå pigg under morgonen. Får väl se hur det gått under dagen när jag hämtar honom sen.


Idag är det ju inte lika kallt som igår. Skönt! Men det var ju ganska halt i morse när vi skulle gå till bilen och sen från bilen till dagis. Men det är ju tid för snö och så nu, så det är väl bara till att gilla läget antar jag. Något som det också är tid för är alla sjukor som kommer med denna årstid. Det är ännu tråkigare än vädret. Usch alltså. Är väl bara en tidfråga innan det går magsjukor på dagis :(
Känner mig optimistisk....NOT ;)


Nej, nu ska jag fortsätta här! Trevlig start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar