onsdag 25 november 2015

Tråkigt besked, tandläkarbesök och bakning!

Denna veckan har varit tråkig på jobbfronten. I måndags slutade min kollega, så nu sitter jag ensam. Det kommer ju så småningom en ersättare men det lär nog dröja. Sen igår fick jag ett tråkigt besked gällande en annan kollega här. Jag vill inte skriva ut för mycket men det är verkligen så tråkigt när någon blir sjuk, om det så är en närstående eller någon man jobbar med, eller vem som. Ingen förtjänar detta! Jag hoppas verkligen det får en bra utgång!


Igår hände det inte så mycket. Det var jobb och hämtning på dagis. Sen lagade jag mat direkt när vi kom hem. Det brukar jag ju göra men jag väntar alltid en liten stund innan jag börjar, men inte igår. Det blev pasta carbonara. Barnen var inte så jätte förtjusta i såsen tyvärr. Vi har ju haft detta många gånger men det är alltid så att såsen inte vill slinka ner ;)


Idag är det onsdag och nu är vi i mitten av arbetsveckan. Idag jobbar jag bara till strax efter lunch. Sen ska jag hämta pojkarna på dagis för Nubbi ska till tandläkaren. Gullen skulle egentligen stannat kvar på dagis tills vi var klara hos tandläkaren, men när han hörde att vi skulle dit ville han också följa med. Så ja, så blir det. Jag hämtar honom också samtidigt så får han hänga med storebror på sitt tandläkarbesök. Det ska nog gå fint. Sist Nubbi var hos tandläkaren satt han helt själv i tandläkarstolen och allt. Så det blir nog inga problem. Han har ju fortfarande sina två mjölktänder kvar där nere som är så lösa nu men dom vill inte trilla. Dom sa sist att det inte var någon fara och att dom trillar när dom trillar. Vi får se vad dom säger idag!


Sen får vi besök idag. Bakbesök! Det ska bakas hemma hos oss men vi vet inte vad det blir än. Spännande! Gullen önskade dinosauriekaka eller Spidermankaka ;) Vi får väl se om det går att trolla :) Jag får skriva och berätta imorgon vad det blev :)


Nej, nu ska jag hämta kaffe! Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar