fredag 27 november 2015

Helgen som kommer.

Jag har inget direkt planerat i helgen, som vanligt. Eller jo, på lördag ska jag på glöggmingel hos en släkting. Det är ju inte ofta vi träffas så det ska bli trevligt.


Jag ska nog ta en liten genomgång av lägenheten också. Låter som jag alltid skriver det men det blir ju en del framplockat när man har två barn som drar fram, och även en själv. Såklart plockas det undan varje dag men ja, ni förstår säkert vad jag menar. Garderoben skulle också behöva sig en genomgång. Skulle behöva få ner lite saker därifrån till förrådet så att det blir mer utrymme i garderoben. Inte för att jag behöver utrymmet i garderoben till annat, men jag vill ändå få lite mer ordning. Jag får se hur jag gör. Vill göra lite annat också än att bara städa.


Ibland önskar jag att jag kunde fått mer tid tillsammans med barnen. Att dom hade kunnat gå mindre på dagis, och fått mer tid hemma. Det känns lite trist och jobbigt när man ser hur trötta dom är på morgonen när det är dags att åka till dagis. Och ibland när den yngsta säger att han vill vara hemma istället för att åka till dagis så blir man lite ledsen. Jag vet ju att dom har det bra på dagis men även dom känner ju såklart också ibland att det hade varit skönt att vara hemma, precis som vi vuxna kan känna ibland när vi inte vill åka till jobbet. Men man kan ju inte göra mer än man gör.


Jaja, nu ska jag göra det sista här innan det är dags för helg!


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar