måndag 30 november 2015

Ny vecka.

Igår var det första advent. Jag satte upp ljusstakarna och även julgardin i köket som är ny. Det får räcka så länge. Jo, och en julkrans på ytterdörren spikade jag ju också upp. Fast den tog jag ner igen när det började blåsa så igår. Men jag ska sätta upp den igen när vi kommer hem idag.


Gullen pratade mycket om tomten igår när han kommit hem från sin pappa. Han hade många funderingar och frågor. Men mest undrade han när tomten kommer. Han tyckte att han kunde komma redan idag :) lilla gubben.


Nubbi hade ingen bra dag i fredags. Vilket utbrott han fick när vi skulle åka från dagis och hem till pappan. Och väl där fortsatte det. Det tog tid men till slut lugnade han sig. Jag lämnade inte förrän han var lugn och lite gladare igen. Det är svårt när man inte vet vad som händer och han inte kan berätta.


Nu, ny vecka och fast att det varit helg så känner jag mig trött, slut i huvud och kropp. Måste vara vädret. Har inget annat att skriva om så jag håller här.


Trevlig start på en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar