måndag 13 juli 2015

Sista jobbveckan!

Ja, jag hann jobba onsdagen förra veckan, sen var det dags för VAB igen. Denna gången var det Nubbis tur att få feber. Jag höll dock båda barnen hemma då det gick magsjuka på dagiset. Dock inte på deras avdelning men känns onödigt att lämna barnen om det går där och speciellt nu inför semestern!

Barnen åkte till sin pappa i fredags och jag blev ensam. Helgen som gick var fin trots att jag var utan barnen. Jag var iväg en sväng i fredags kväll och spenderade kvällen med trevligt sällskap! I lördags körde jag storstädning av hela lägenheten. Eftermiddagen och kvällen spenderade jag med mina syskon på Emporia :) Det var trevligt och mysigt hade vi med fika, prat och skratt :) Jag lyckades äntligen fixa en ny telefon också. Jag har varit på gång flera gånger men alltid dragit mig för det då jag tycker säljarna i affärerna är så jobbiga. I lördags hade jag dock sällskap med mig som också kunde lyssna lite under tiden som säljaren körde sitt säljarsnack ;)

Söndagen började jag med en liten tripp och besökte en söt liten sak :) Sen åkte jag vidare och gick lite i affärer. Hittade ännu en liten present till Gullen som jag köpte med mig hem. Resten av söndagen spenderade jag hemma. Sorterade lite papper osv.

Denna veckan är det alltså jobb som gäller. Jag har valt att gå upp och jobba heltid denna veckan eftersom jag inte har barnen. Jag gillar inte att komma hem till en tom lägenhet och jag har ingen som väntar på mig så jag kan lika gärna jobba heltid denna veckan. Jobbar jag in lite på flexen också vilket alltid är bra.

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu när jag inte har barnen. Mina dagar ser annars likadana ut i princip. Rutiner och vardagsbestyr. Jag saknar dom massor, men samtidigt vet jag också att det är bra med lite andrum och tid för att ladda batterierna. Men jag tar dagarna som dom kommer och gör det jag känner för.

Nej, nu blir det jobb igen här. Här är så lugnt på jobbet då de flesta har semester nu. Men det är skönt på ett sätt. Fast det kan ju bli lite långtråkigt om man har för lite att göra :)

Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar