torsdag 2 juli 2015

Roliga barn :)

Igår när jag kom och hämtade pojkarna på dagis fann jag Gullen ute med sina kompisar i byxor och långärmad tröja :O Jisses, den gossen alltså. Han hade sin keps på sig och han var så svettig. Jag vet ju hur svår han är med att ta på sig t-shirt och shorts då hans storebror har lite svårt för det i början av varje sommar (ska inte storebror, ska inte lillebror). Men jag frågade honom om han inte var varm. Jag fick svaret att, nej det var han inte. Trots att svetten rann vid tinningarna ;) Nubbi hade även han långärmat men han var inne där det var lite svalt. Han hade varit ute innan. Jag pratade med personalen som verkligen hade försökt få på både t-shirt och shorts, men icke. Jaja. När vi sen gick från dagis så stannade Nubbi till vid några barn på den andra gården som  lekte med ett vattenbord. Han lekte lite och blev blöt på sin tröjärm. Det gillar han inte och han ville ha av den. Vi kom till bilen och han tog fram sin ryggsäck där han vet att han har ombyte. Där fanns bara t-shirten och då helt plötsligt gick det bra att ta den på :) Och såklart ville då också Gullen ha sin t-shirt på eftersom storebrossan tog på sin ;)  Dessa pojkar alltså. Gullen ville ju till och med ha jacka (!!!!) på sig när vi gick från dagis igår. Men där sa jag nej. Lite gnäll och tandagnissel men det gick över när vi kom till bilen :) Dom har sina små idéer :)

Väl hemma blev det glass och kall dricka åt barnen innan vi åt lite lättare mat. Vi satt ute på vår balkong och njöt av det fina vädret. Det är riktigt skönt att sitta där ute på eftermiddagen då det är precis lagom svalt. Det är så skönt nu när det är ljust och dagarna blir längre på något sätt. Härligt. Och när barnen somnat kan jag sitta på balkongen och läsa en stund. Eller som igår satt jag i soffan och tittade lite på tv och hade balkongdörren öppen och fick in den härliga kvällsdoften utifrån :)

Snart vankas det helg och som vanligt är den efterlängtad. Vad som händer får vi se. Inget planerat direkt men något blir det. Ska ju bli fint väder även till helgen så det får vi ju utnyttja!

Nej, tillbaka till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar