torsdag 16 juli 2015

Kafferep blev middag :)

Min lilla mamma alltså :) Tanken var ju att hon skulle komma till mig igår för att dricka lite kaffe. Men under dagen igår kom ett sms från henne där hon skrev och undrade om jag inte kunde komma till henne istället så hon kunde bjuda på middag. Sagt och gjort :) Jag körde hem om efter jobbet och hämtade ut ett paket, hem och lämnade det och sen direkt till mamma :) Vi satt ner och pratade en stund innan vi gick bort till affären för att handla lite till maten. Vi hjälpte även mammas granne med att lasta en rullebör på ett släp och sätta fast grinden på det.
Det blev en god pastasallad och mamma är suverän på att laga mat alltså!! Så enkelt men så otroligt gott!! Mammas mat är alltid mammas mat :) Efter maten och en stunds prat åkte jag hem. Så härlig kväll det blev!

Idag är det jobb, torsdag och ikväll verkar det som att det väntas marknad! Jag är inte jättesugen på det, men jag ska se om jag kan hitta en liten väska. Har ingen handväska nu. Jag saknar det inte jättemycket men ibland känns det jobbigt att bära runt på plånbok, korthållare, mobil osv. Jag vill dock inte ha en för stor väska då jag har en viss förmåga att samla på mig en massa i mina väskor som inte ska vara där och som jag inte behöver alltid ;)
Jag ska även se om jag kan hitta strumpor till barnen och foppatofflor med Cars på ;)
Jag är dock inte så förtjust i allt folk, att trängas runt så är inte min grej riktigt! Men det är inte så ofta det är marknad så det får gå!

Nej, nu ska jag se till att äta lite också under min lunch :)

Trevlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar