onsdag 8 juli 2015

Helgen som gick och VAB!

Ja helgen var ju sjukt varm!! Ja, man ska ju verkligen inte klaga eftersom man längtat efter värmen, men detta var i överkant. Men skönt såklart. Till och med så att barnen ville gå in till slut. Händer inte ofta. Vi hade avlösare i lördags som då är Nubbis resurs. Han var med oss hela förmiddagen i lördags och det blev en fin utevistelse på lekplatsen.
Söndagen blev det en tur till skogen men Nubbi var jätte rädd för flugorna och skrek och grät, och Gullen tyckte det var för varmt. Efter ett tappert försök så vände vi hemåt igen. Det blev en hel del glass i helgen :) Vi hade också besök av barnens mormor i söndags eftermiddag!

Natten till måndag så fick Gullen feber. Han behöver inte nå upp i så hög temp för att vara ganska tagen. 38 grader hade han som mest denna omgången och då var han het som en kamin, lille gossen. Han är en väldigt varm person i sig själv annars. Under helgen så svettades han massor och var i princip ständigt våt i håret. Jag försöker få dom att dricka mycket när det är så varmt men det är inte alltid det går så lätt. Men dom är ganska duktiga på att dricka självmant också!
Jaja, febern höll i sig och under måndagen var han ganska hängig. Tisdagen sen var han helt feberfri och sig själv igen viket såklart var jätte skönt! Så idag blev det dagis igen. Sista veckan nu för barnen på dagis innan dom ska ha semester fem hela veckor fördelat mellan mig och deras pappa då.

Jag jobbar denna och nästa vecka också sen går jag på semester. Ska bli skönt och välbehövligt. Både för barnen och mig. Jag kommer dock sakna dom små trollen då dom börjar sin semester hos sin pappa i två veckor. Tur jag jobbar första veckan! Men det kan säkert vara bra att ladda batterierna lite. Tiden kommer gå fort och sen ska jag ha barnen i tre veckor på semestern vilket kommer bli härligt! Vi har ju även ett kalas inplanerat för Gullen och innan dess fyller han ju år också :)

Vad ska jag pyssla med på min semester utan barnen?! Ja, nästa vecka jobbar jag ju men har ändå möjlighet att göra lite efter arbetstid. Så då blir det nog lite besök hos familjemedlemmarna :) Sen blir det säkert lite annat. Skulle vilja åka till Emporia en dag som jag egentligen inte alls är förtjust i, och kolla runt lite bara. Sist jag var där var innan jul. Sen ska jag röja igenom lägenheten grundligt med allt vad det innebär. Lite småfix blir det väl också. Min första semestervecka har jag inget inplanerat. Jag ska bara ta det lugnt och göra det jag känner för. Kommer bli några spontanutflykter skulle jag tro. Har ju även en liten sak som det ska planeras för :) Men det kommer jag berätta mer om senare!

Nej, nu är rasten slut och jag ska jobba igen!

Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar