torsdag 3 juli 2014

Söker med ljus och lykta!

Efter nytt boende :) Japp, det är det jag kikar efter just nu! Ett annat boende till mig och barnen. Står i kö hos LKF och har gjort sedan 2010!! Över fyra år i kö nu. Har ju inte sökt aktivt under dessa år då vi har haft annat boende. Men man måste ha en hel del köpoäng för att ens bli erbjuden visning på de lägenheter man söker. Och inte förrän nu, efter fyra år i kö har jag fått komma på några visningar när jag har sökt något. Galet! Jag håller även lite koll på Blocket men där är så överfullt med folk som söker boende så känns knappt lönt! Men skam den som ger sig, någon gång blir det nog min tur också :) Skulle vilja ha en marklägenhet, hade varit toppen för barnen. Men det är inte så lätt att hitta och när dessa kommer ut för uthyrning är det många som söker. Då gäller det att ha poäng! Lite roligt är det för det står att dom ska höra av sig inom två veckor om man blir erbjuden visning, men de gånger jag blviit erbjuden visning så har dom hört av sig dagen efter det att ansökningstiden gått ut, om man då har så pass många poäng att man kommer med i visningserbjudande. Då väntar dom alltså ännu två veckor innan de andra får besked, dom som inte blir erbjuden någon visning. Lite tråkigt faktiskt. Förstår inte varför man säger två veckor när det tydligen går fortare att höra av sig till dom som får komma på visning. Inte så kul om man nu sökt en lägenhet och behöva vänta två veckor innan man får besked. Jag har lärt mig att om man blir erbjuden visning så hör dom av sig en till två dagar efter ansökningstidens utgång, annars kan man räkna med att man inte kommer att få komma på visning. Men dom har säkert en anledning till att ha det så. I alla fall, jag hoppas jag hittar något snart! Tråkigt väder idag. Det sägs att sommaren kommer till helgen. Man kan ju hoppas! Funderar på vad jag och barnen ska göra till helgen. Bara ta det lugnt? Eller hitta på något? Vi får se. Är vädret fint blir det ju någon form av utflykt. Ska börja fundera på vad vi ska hitta på i sommar :) Nej, nu ska jag göra ett sista ryck här på jobbet innan det är dags att dra sig hemåt. Ska handla innan jag kör hem också. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar