måndag 14 juli 2014

För min egen skull....

Den senaste tiden har varit turbulent med det mesta. Ja, inte med barnen!! Men mitt eget liv, alla tankar och funderingar, förhållande med H som tog slut nu precis nästan och boendefrågan. Jag känner att nu börjar jag om från början, och det känns faktiskt helt ok. Såklart jobbigt i början att inse, men finns inte så mycket att göra åt det mer än att acceptera det och göra vad man kan för att göra det bästa av situationen. Boendefrågan jobbar jag på och kommer göra tills jag hittar något annat lämpligt att flytta till. Behöver ett bättre och billigare boende än det jag har nu i alla fall. Men det kommer. Vad gäller kärleken, kommer jag inte lägga någon som helst energi på det nu! Det är inte längesen jag blev singel och jag har inte kommit över det än känner jag. Inte så konsigt alls. Men jag känner att jag är mätt på det området sen efter detta. I alla fall för nu! Bara tanken på ett nytt förhållande gör mig illamående och spyfärdig!!!! Jag både vill, och behöver vara ensam nu ett bra tag. Lägga all min tid på barnen och mig själv. Göra saker som jag tycker om och bara vara i "mitt eget jag". Hitta mig själv och bygga upp mig som person! Inte för att jag skulle vara "nedbruten" på något som helst sätt, men att ändå få lägga den tiden på sig själv som behövs för att komma igen och känna att man är "på topp" innan man gör något annat eller ger sig i kast med ett förhållande igen eller så. Och jag känner verkligen att det känns som en bra idé! Jag har ett fantastiskt liv med mina två underbara barn som fyller mig och miin tid med allt dom ger mig med sin kärlek, jag har en underbar familj med fin mamma och fina syskon, och vi har alla hälsan! Jag är så otroligt glad för allt detta! Jag behöver inget annat än detta! Allt annat får komma när det kommer! Jag känner sån ro i detta, och det känns bra i hjärtat! Så, ikväll kommer jag lägga tid på att göra något jag velat göra ett tag men prioriterat bort, ta upp mina PW:s!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar