torsdag 26 juni 2014

Jobb och dagis igen!

Japp, då var det jobb och dagis igen då ja. Gullen var frisk och kry hela dagen igår och var sitt vanliga spexiga jag :) så det blev dagis idag och jobb för min del. Nubbi har ju varit på dagis sen tisdags så han var redan "varm i kläderna" :) Märks skillnad på i måndags och idag när jag lämnade Nubbi för han är mer säker. Inte så konstigt kanske då det är ett helt nytt ställe. Som tur är så är personalen den samma och det är så skönt! Gullen dock blev såååå ledsen i morse. Han är väldigt mammig och han har ju följt med mig hem igen de senaste två dagarna när vi lämnat Nubbi. Han var ju helt inställd på att han skulle följa med mamma hem idag också, lilla gubben :( Så arg och ledsen han blev, tårarna sprutade och han klängde sig fast vid mig. Han är ju förkyld och det blev ju bara värre när han grät så. Känner mig hemsk som lämnar honom när han är så arg och ledsen. Men inte så konstigt där heller kanske. Han är så mammig just nu (eller alltid ;) hihi) och stället var helt nytt för honom också även om han varit med och lämnat och hämtat Nubbi de senaste två dagarna, och så har han ju varit hemma med mig två dagar. Men det kändes i hjärtat, som han skrek när jag gick. Ringde nu för en stund sen till hans avdelning och pratade med fröken som tog emot honom i morse och hon sa att han hade varit arg och ledsen ett tag, men att nu var han glad och hade sprungit runt och skrattat. Hon sa att han var mer arg än annars, när det går över på en minut, för nu ville han inte alls vara där. Men det hade i alla fall gått över, och det är huvudsaken! Ska försöka komma ifrån jobbet lite tidigare så att dom slipper vara där till 16.45 idag när det det är första dagen för Gullen efter att ha varit hemma sjuk i två dagar. Nubbi har haft lite kortare dagar när jag vrait hemma med Gullen. Nej, nu ska jag joabba lite till här innan det är lunch. Hej så länge :) Ps. Såg att det var en väldig massa som varit inne här igår och läst. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar