tisdag 18 mars 2014

Grå tisdag och en bil mindre!

Efter en måndag med strul från Försäkringskassan så är jag väl på banan igen får jag säga. Tråkigt med att det alltid ska bli så mycket problem med vabbande och att få ut sina vab-pengar! Blir så trött! Hade aldrig en endaste gång problem med dom när jag var föräldraledig i över 3 år, men nu när man börjat jobba och ska vabba då blir det klyddigt som f*n :/ Och så blir det ju en själv som får sitta och ringa runt och fixa och lösa en massa. Än är ju inget löst och jag kommer inte få några vab-pengar utbetalt i tid :( Men jag lyckades i alla fall lösa läkarintygsfrågan. Konstigt att när man ringer första gången hittar dom inget intyg. Jag VET själv att det är inskickat och ringer en andra gång och då hittar dom det helt plötsligt?!Samma sak hände för ett tag sen. Jag visste att jag skickat in en blankett och när jag ringde och frågade hur det gick i ärendet så hittade dom ingen blankett! Så frustrerande när man vet att man har skickat in något och dom sitter och säger att det inte finns och sen efter mycket om och men finns det. SLARV kallar jag det! När jag kom hem igår och hade parkerat bilen kom grannen och sa att jag inte borde parkera bilen ute vid vägen. Han hade fått 600 kr i böter en måndag kväll kl. 19.30. Man får ju egentligen inte stå där men alla gör det. Eller gjorde. En dag när jag kom hem från H var det väldigt tomt på gatan och det slog mig för en snabb sekund att det kanske varit så att parkeringsvakterna varit framme. Jag har ju en plats jag betalar för varje månad men där stod min andre gamle bil som inte fungerade och jag har ju inte fått tummarna loss och göra mig av med bilen. Ja, jag vet det är dåligt av mig. Hade jag fått böter på min nuvarande bil hade jag fått skylla mig själv men det hade ju varit sååå retligt om jag skulle fått böter p.g.a. att jag inte orkat få bort den andra bilen. Så när vi kom upp i lägenheten "kastade" jag mig på telefonen, googlade fram närmaste skrothandlare och ringde. Blev lite runtslussad innan jag kom till en som fanns i grannbyn och till min stora glädje kunde han komma på studs :) En halvtimme senare kom han och rullade ut min gamla Audi och så var problemet löst och jag kunde köra in min nya bil på parkeringsplatsen. Tänk, en sak som löste sig på en timme ska ha varit såå svårt att ta tag i ;) Men nu slipper jag i alla fall att få böter, något som jag inte har råd med! Usch, det blir ett långt inlägg och jag skriver från jobb och det går tydligen inte att dela upp texten när jag skriver härifrån så nu kommer det bli en enda lång text :/ Hoppas ni har överseende med det! Ser att jag fått tillbaka/fått nya läsare på bloggen. Har ju inte skrivit så flitigt innan så det är ju inte så konstigt om läsare försvinner! Ska väl se om jag kan få in lite fler bilder i bloggen också. Men det får ju komma när det är något som passar in och om det är något som hör till inlägget! Nej, tillbaka till jobbet då! Rasten slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar